miercuri, 10 martie 2010

WTF!!!

Share
Citeam zilele trecute pe un blog un articol foarte interesant despre joculeţele promovate pe site-urile de reţele sociale, gen "FACEBOOK" sau "HI5". Fără să-mi explic de ce, văd cum zi de zi aceste joculeţe atrag din ce în ce mai mulţi adepţi din rândul utilizatorilor de internet, în special cei înregistraţi pe reţele sociale.

I: De ce zic "în special"?
R: Pentru că dacă pe un site normal vezi un banner referitor la un joc online, de cele mai multe ori îl ignori. Dar când eşti înregistrat pe "FACEBOOK", păi te-ai înregistrat cu un scop, şi pentru că te-ai înregistrat trebuie să-ţi faci prieteni, iar prietenii tăi se joacă ba "Farmville", ba "MafiaWars", şi unii dintre ei se joacă mult, şi sunt captivaţi de realizările lor, şi vor sa te implice şi pe tine, şi te bombardează cu tot felul de invitaţii, cadouri, mesaje...etc. Iar tu, în naivitatea ta, eşti tentat să încerci, să vezi şi tu despre ce e vorba, că esti curios şi e normal să fii când toată lumea te invită ba pe plantaţiile lor de porumb (sau ce cultiva ei), ba gaşca lui de mafioţi. Şi uite aşa te trezeşti că petreci câteva ore bune pe un astfel de joc, joc care nu îţi aduce niciun beneficiu ... nici în lumea virtuală în care te afli, nici în afara ei.

Bine... şi nu e vorba numai de aceste joculeţe. Acum sunt teste la care participi, o sumedenie de răspunsuri despre tine din partea prietenilor tăi. Şi dacă esti curios să afli ce "vorbeşte" lumea despre tine, trebuie şi tu să răspunzi despre ei... şi tot aşa! Şi din câte am văzut pe "FACEBOOK", păi frate, lumea vorbeşte!

Aseară am rămas surprins să văd că într-un mod direct, această "faţă de carte" face reclamă drogurilor: cocaină, marijuana, cannabis. Foarte interesant... într-un mod inteligent, în urma unui test, îti sugerează şi ce drog ţi se potriveşte cel mai bine. Mâine poate o să aflam cum să ni-l şi administrăm şi în ce cantităţi, iar poimaine poate găsim ceva şi despre arme, eventual şi cum să ni le confecţionăm singuri.
În fine...revenind la subiect, e îngrijorător faptul că lumea petrece foarte mult timp pe aceste aplicaţii. Ca exemplu, o persoana de 30 de ani, petrece intre 33 si 60 de minute pe joculeţele promovate pe aceste site-uri. 30 de ani! Un alt lucru dovedit este faptul că cei mai multi jucători se conectează de la locul de muncă.

P.S.: Oare câţi dintre voi vă treziţi noaptea pentru a vă culege recolta sau să îndepliniţi nu ştiu ce task-uri pentru gaşca voastră virtuală?

Aaa... şi să nu credeţi că eu n-am avut dependenţele mele... ba da! Am jucat şi eu TRAVIAN (în disperare, la modul că mă trezeam noaptea). Dar eram mic... şi mi-a trecut repejor.
TREZIŢI-VĂ!!!

4 comentarii:

Andreeaa spunea...

eu sunt cocaina in kz k te intereseaza :)) ;;)

Unknown spunea...

si io tot cocaina sunt si daca stau bine sa ma gandesc si u ti-ai facut testul asta pe facebook...cat despre jocuri hy sa ne amintim perioada dota:)))

Alina spunea...

si totusi cred ca ar fi mai bine sa nu ne amintim de acea perioada!;) si mi se par niste prostii toate astea!;)

Anonim spunea...

mama deci il am pe unu in camera aici...:))) s,a terminat cu jocu la el....fii atent...
sta la calc...se joaca farmville...cu gagica,sa...si in acelasi timp...ei vb la tel:))
si m,am trezit intr,o dimineata...ca se certau la tel...care sa ia plantatia de nu stiu ce...care ia oile...care ...care...care...care...si tot asa....m,a disperat..:))
Fiecare nebuniile lui...na...acum daca oamenilor le place jocu asta...ce sa faci...asta e..:))
gRasi