miercuri, 17 martie 2010

Hai să ne gândim un moment...

Share
Nu m-am gândit niciodată la faptul că acţiunile mele din fiecare zi ar putea influenţa într-un fel sau altul viaţa celor cu care intu în contact. Sau că acţiunile lor, influenţează modul de scurgere a timpului din vieţile celor cu care interacţionează ei. Fie că vrem sau nu, fie că suntem sau nu conştienţi de acest lucru, eu sunt de părere că întradevăr avem această putere.

I: De ce spun şi susţin acest lucru?
R: Citeşte următorul exemplu (adaptat după un monolog dintr-un film... Benjamin Button).

O femeie din Paris se ducea la cumpărături, dar şi-a uitat haina şi s-a dus să şi-o ia. Când şi-a luat haina, i-a sunat telefonul, aşa că s-a oprit să răspundă timp de câteva minute. În timp ce femeia vorbea la telefon, Daisy repeta la Opera din Paris. În timp ce repeta, femeia care vorbise la telefon a ieşit să ia un taxi.

Un taximetrist lăsase un client un pic mai devreme şi s-a oprit sa bea o cafea. Toate astea în timp ce Daisy repeta. Taximetristul care lăsase mai devreme clientul şi se oprise pentru o cafea, o luă pe femeia (femeia ratase un taxiu din cauza telefonului) care se ducea la cumpărături.

Taximetristul a fost nevoit să oprească pentru un bărbat care trecea strada şi care plecase la serviciu cu cinci minute mai târziu decât de obicei, pentru că uitase să-şi potrivească alarma. În timp ce bărbatul întârziat trecea strada, Daisy terminase de repetat şi făcea un duş.

În timp ce Daisy făcea duş, taximetristul aştepta în faţa unui butic ca femeia să ridice un pachet, care încă nu era împachetat, pentru că fata care trebuia să facă asta se despărţise de iubitul ei în noaptea dinainte şi uitase. Pachetul a fost împachetat, femeia s-a întors în taxi, iar acesta a fost blocat de un camion de livrări, toate în timp ce Daisy se îmbrăca.

Camionul s-a mişcat, iar taxiul a putut pleca, timp în care Daisy, care se îmbrăca ultima, a aşteptat-o pe una din prietenele sale, care-şi rupsese un şiret. În timp ce taxiul era oprit la un semafor, Daisy şi prietena ei au ieşit prin spatele teatrului.

Şi dacă un singur lucru s-ar fi întamplat altfel, dacă nu s-ar fi rupt şiretul, sau dacă s-ar fi mişcat mai repede camionul de livrări, sau dacă pachetul ar fi fost împachetat, caz în care fata nu s-ar fi despărţit de iubitul ei, sau bărbatul acela şi-ar fi potrivit alarma şi s-a trezit cu cinci minute mai devreme, sau dacă taximetristul nu s-ar fi oprit pentru o cafea, sau dacă femeia şi-ar fi luat haina şi s-ar fi urcat în primul taxi, Daisy şi prietena ei ar fi trecut strada, iar taxiul ar fi trecut pe lângă ele.

Dar viaţa fiind ceea ce este, o serie de vieţi şi incidente ce se intersectează, fără intervenţia sau intenţia cuiva... taxiul a lovit-o din plin pe Daisy.

Ciudat cum momentul respectiv din film a reuşit să mă ducă cu gândul la faptul că... "Cine ştie din cauza cui am păţit eu diferite accidente, şi pe câti am accidentat şi eu?!". Deşi am mai întalnit această idee în diferite discuţii, sincer, nu prea o luam "de bună", nu prea mi se părea posibil... dar exemplul de mai sus este foarte logic, şi însoţit de imaginile video (din film), se umple de sens.

P.S.: A nu se înţelege că pentru toate lucrurile rele din viaţa ta, sunt alţii vinovaţi. Zic lucruri rele, pentru că doar nu esti nebun să recunoşti, din când în când, că majoritatea lucrurilor bune din viaţa ta chiar nu s-au întâmplat datorită ţie.

2 comentarii:

Anonim spunea...

toate in viata se intampla dintr,un anumit motiv...intemeiat(zic eu)...gRasi...

Unknown spunea...

hmm io consider ca lucrurile rele se intampla din cauza mea iar cele bune datorita celor din jur pt ca datorita lor sunt fericita fara ei as fi un nimeni, un oarecare...