vineri, 5 martie 2010

Comunicam?

Share
Probabil o sa aveti impresia ca va pregatesc pentru Bacalauret, la Limba si Literatura Romana, proba orala. Dar nu e deloc asa... e pur si simplu un mod de a va atrage atentia asupra faptului ca e foarte important sa fii un bun ascultator (receptor), dar sa fii pregatit sa fii si emitator, atunci cand e cazul. Nu este suficienta doar prezenta fizica... pentru ca nu te solicita nimeni fizic intr-o discutie. Comunicarea si felul cum o faci este foarte importanta, de aceea...

Comunicarea verbala trebuie tratata ca o parte integrata a responsabilitatii fiecarei persoane fata de cei din jur.

Tu, ca receptor, trebuie sa intelegi, sa cunosti ce doresc eu, ca emitator, de la tine. Tu, ca receptor, trebuie sa identifici partile utile din mesaj, trebuie sa le retii.

Am invatat ca orice receptor trebuie sa se auto-educe pentru a putea "asculta activ", ceea ce inseamna:
  • crearea unei stari de spirit favorabila ascultarii;
  • participarea la discutie (foarte important);
  • concentrarea atentiei asupra esentialului;
  • ascultarea inteligenta in sensul acordarii atentiei asupra pronuntiei si timbrului vocii, aspupra gesturilor (iar foarte important).
I: De ce am scris despre acest subiect?
R: Pentru ca eu ma consider o persoana care stie sa asculte, si am aceasi pretentie si de la cei din jurul meu, de la cei cu care intru in contact, de la cei cu care comunic. Vreau sa vad ca sunt ascultat, inteles.

Poate am scris acest lucru mai mult pentru mine, ca sa il poata citi si cei cu care "socializez" eu si sa fie constienti de pretentiile mele. Dar nici voua nu va strica... Sunt sigur ca mai sunt si altii care au nevoie sa trimita aceasta postare anumitor prieteni/cunostinte/iubiti/iubite, priceputi in ale "ascultarii".

3 comentarii:

Unknown spunea...

esti okey?:-s

Alina spunea...

ce-ai patit iubitul meu??? care'i ala care nu asculta?

Andreeaa spunea...

ma omori cu zile:))